Marcus Ericsson en Felipe Massa steken hun voorkeur voor de Halo niet onder stoelen of banken. “Ik vind de Halo nog steeds de beste oplossing”, zegt Ericsson. “Er was voor mij geen nadeel te vinden toen ik het vorig jaar probeerde. Het biedt de beste bescherming voor de coureur, dus ik zou daarvoor gaan. Het ziet er misschien niet heel mooi uit, maar geef het wat tijd en je raak er wel aan gewend denk ik.” Felipe Massa weet ook dat de Halo er niet uit ziet, maar de Braziliaan kijkt verder dan alleen het uiterlijk. “Het Shield ziet er mooier uit vin ik, maar het biedt minder bescherming. En de veiligheid is voor mij het belangrijkst.” Het concept van het Shield moet nog verder ontwikkeld worden. Pas als het onderdeel echt op de baan getest is, kan worden bepaald hoe efficiënt het is. Deze tests staan later dit jaar op het programma.
Meningen zijn verdeeld over Shield en Halo
Racepictures

Tim Krijgsman
28 april 2017
Er is onder de Formule 1-coureurs geen duidelijke opinie wat betreft de nieuwe veiligheidsmaatregelen voor volgend seizoen. Het zogenaamde ‘Shield‘ krijgt nu de voorkeur boven de Halo, maar niet iedereen staat achter het idee.
Bij een recente meeting in Parijs tussen de F1 Strategy Group en de Technische Commissie is besloten dat het zogenaamde ‘Shield‘ de voorkeur krijgt boven de Halo, een veiligheidsring bovenop de cockpit. Renault-coureur Jolyon Palmer denkt dat de meningen onder de coureurs verdeeld zijn en er geen duidelijke voorkeur is voor de verplichte veiligheidsmaatregelen.
“Sommige coureurs willen niks, sommigen vinden het Shield een goed idee en anderen willen nog steeds de Halo”, meent Palmer. “Er is geen duidelijke consensus onder de coureurs. Persoonlijk vind ik de Formule 1 al veilig genoeg. Ik denk niet dat mensen zouden racen als ze zich niet veilig voelen. Fernando Alonso gaat de Indy 500 rijden en dat is gevaarlijker dan dit. Ik vind het daarom onnodig.”
Halo versus Shield
Marcus Ericsson en Felipe Massa steken hun voorkeur voor de Halo niet onder stoelen of banken. “Ik vind de Halo nog steeds de beste oplossing”, zegt Ericsson. “Er was voor mij geen nadeel te vinden toen ik het vorig jaar probeerde. Het biedt de beste bescherming voor de coureur, dus ik zou daarvoor gaan. Het ziet er misschien niet heel mooi uit, maar geef het wat tijd en je raak er wel aan gewend denk ik.” Felipe Massa weet ook dat de Halo er niet uit ziet, maar de Braziliaan kijkt verder dan alleen het uiterlijk. “Het Shield ziet er mooier uit vin ik, maar het biedt minder bescherming. En de veiligheid is voor mij het belangrijkst.” Het concept van het Shield moet nog verder ontwikkeld worden. Pas als het onderdeel echt op de baan getest is, kan worden bepaald hoe efficiënt het is. Deze tests staan later dit jaar op het programma.
Marcus Ericsson en Felipe Massa steken hun voorkeur voor de Halo niet onder stoelen of banken. “Ik vind de Halo nog steeds de beste oplossing”, zegt Ericsson. “Er was voor mij geen nadeel te vinden toen ik het vorig jaar probeerde. Het biedt de beste bescherming voor de coureur, dus ik zou daarvoor gaan. Het ziet er misschien niet heel mooi uit, maar geef het wat tijd en je raak er wel aan gewend denk ik.” Felipe Massa weet ook dat de Halo er niet uit ziet, maar de Braziliaan kijkt verder dan alleen het uiterlijk. “Het Shield ziet er mooier uit vin ik, maar het biedt minder bescherming. En de veiligheid is voor mij het belangrijkst.” Het concept van het Shield moet nog verder ontwikkeld worden. Pas als het onderdeel echt op de baan getest is, kan worden bepaald hoe efficiënt het is. Deze tests staan later dit jaar op het programma.
Laatste Formule 1 nieuws
-
Concurrentie jaagt vol op sleutelpersoneel bij Red Bull
-
Tijdschema: zo laat begint zondag de Grand Prix van Spanje
-
Heineken verlengt sponsorcontract met Formule 1
-
Alonso realistisch over winstkansen Barcelona: ‘Red Bull blijft erg dominant’
-
Sainz hoopt toekomst bij Ferrari komende maanden veilig te stellen
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Paddockpraat – De podcast van Formule1.nl
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Meest gelezen
-
10:06 AM
Buitenlandse media: ‘We begrijpen de auto niet, de situatie is erger dan gevreesd’
-
12:17 AM
Verstappen schuldbewust én strijdlustig: ‘Moeten snel naar voren kunnen komen’
-
9:41 AM
Tijdschema Miami GP: starttijden van alle sessies op het Miami International Autodrome
-
12:30 AM
VT2 Miami GP: Verstappen kleineert concurrentie, Leclerc rijdt opnieuw schade
-
12:02 AM
VIDEO: Crash van Leclerc zorgt voor rode vlag in VT2