Vanuit het Limburgse Swalmen – aan de rand van Roermond – werkt inmiddels een team van 35 specialisten dag in, dag uit hard aan het wereldwijd vermarkten van het merk Max Verstappen. Sinds dit jaar wordt de omvangrijke operatie geleid door Nico de Jong in zijn rol als CEO van Verstappen.com. “Ik wil mensen blij maken.”

In de nieuwe extra dikke special van FORMULE 1 Magazine – Het Jaar van Max – staat een groot interview met Nico de Jong, het brein van Verstappen.com. Lees hieronder een passage uit dat verhaal.

Volg FORMULE1.nl op Whatsapp

FORMULE 1 Magazine is nu ook te volgen via een eigen WhatsApp-kanaal. Volg ons en we nemen je voor, tijdens en na een Grand Prix mee in de paddock en op de grid! Bij ons sta je op pole voor nieuws, video's en achtergronden over Formule 1 en Max Verstappen! 🏎️

Zijn voornaamste opdracht noemt Nico de Jong het toekomstbestendig maken van het bedrijf. “Er komt ooit een moment dat Max Verstappen stopt met Formule 1? Wat gaan we dan doen? En in de tussentijd, hoe maximaliseren we de mogelijkheden die we hebben?”

‘Amerikaanse markt nu al tweede qua afzet’

“We benaderen groei over drie assen: de as van assortiment, de as van kanalen en de as van landen. Om even die laatste eruit te pikken: we zijn van oudsher sterk in Nederland, maar we zien nu ook dat we internationaal steeds meer tractie krijgen, terwijl we daar nog niet heel veel energie in gestopt hebben. Dus daar liggen enorme kansen. De Amerikaanse markt is voor ons nu al de tweede markt qua afzet. En neem onze website Verstappen.com, die is nu nog tweetalig, in het Nederlands en het Engels, maar Duitsland is voor ons ook een belangrijke markt. Dus daar moeten we ook wat mee gaan doen.”

E-commerce is een belangrijke pijler onder het succes van Verstappen.com, maar de belangrijkste pijler is de man die achter het stuur van de RB19 plaatsneemt en dit seizoen aan de lopende band races won. De Jong: ,,Alles valt of staat met Max, uiteraard. Daar komt geen strategie aan te pas. Authenticiteit is het allerbelangrijkste. Max is wie hij is en hij doet wat hij doet. Wij volgen daarin. In theorie zou je iemand kunnen vertellen dat hij zich moet gedragen volgens een uitgeschreven merkstrategie, maar dat is niet hoe het werkt bij Max. En dat vind ik juist zo mooi, dat maakt het echt. Alles wat we doen moet passen bij Max.”


Het dubbeldikke ‘Jaar van Max’ (132 pagina’s!) van FORMULE 1 Magazine ligt NU in de winkel (of bij je thuis als abonnee). Het blad is ook digitaal te lezen en te bestellen, met gratis bezorging in heel Nederland. Geniet van boeiende interviews, achtergronden en reportages vanuit de paddock, van historische verhalen, scherpe columns, schitterende fotografie en nog veel meer. In dit nummer onder andere:

  • Openhartig gesprek met Max: ‘Sportief succes bepaalt niet mijn hele leven’
  • Exclusief interview: Jos Verstappen over pieken en dalen
  • Op bezoek bij Jens Munser: Zo wordt Max’ helm gespoten
  • Interview met Nico de Jong, het brein van Verstappen.com
  • Fotoreportage: Het jaar van Max door de lens van Peter van Egmond
  • Doe mee en win: De grote F1 fotoquiz met prachtige prijzen
  • Extra: dubbelzijdige megaposter Max met de kalender van 2024
  • Win gesigneerde F1-boeken en de EA Sports F1 Game 2023
  • Alles over de laatste twee GP’s van 2023 in Las Vegas & Abu Dhabi en nog veel meer!