*

Russell en Grosjean wijzen naar elkaar: ‘Dit is geen normaal circuit voor dit soort actie’

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte

22 september 2019 19:18

Russell en Grosjean wijzen naar elkaar: ‘Dit is geen normaal circuit voor dit soort actie’
Motorsport Images

Voor George Russel eindigde de Grand Prix van Singapore vroegtijdig, als gevolg van een botsing met Romain Grosjean. De Engelsman in dienst van Williams is niet mild voor Grosjean, de Fransman ziet op zijn beurt niet in wat hij fout deed.

Lees ook: Vettel verslaat Leclerc dankzij tactisch schaakspel in Singapore

“Ik zat een halve wagenlengte voor hem”, beschrijft Russell het incident voor de camera van Ziggo Sport. “Grosjean had het moeten zien. Dit is geen normaal circuit, er is geen gras. Ik heb geen idee wat hij dacht”, is de Brit duidelijk.

Grosjean, waarvan de inkt van zijn vernieuwde contract met het team van Haas nog maar net droog is, is zich echter van geen schuld bewust. “Ik zat zo links als maar kon in die bocht!”, is ook de Fransman stellig.

Lees ook: Weblog: Fascinerend en frustrerend: de paradoxale Grosjean is zo’n coureur die je pas mist als ie weg is

(Tekst gaat door onder de afbeelding)

Foto: Motorsport images.

Geen verdere actie
De wedstrijdleiding was het met beide mannen eens en deelde geen straf uit. “Beide wagens zaten naast elkaar bij het ingaan van de bocht. Zij behielden vervolgens allebei hun lijn en die lijnen kwamen met elkaar in conflict. Daardoor raakten de coureurs elkaar. Zij hadden allebei het incident kunnen voorkomen en omdat ze evenveel schuld hebben wordt er geen actie ondernomen.”

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte (1995) groeide op tijdens het Schumachertijdperk, maar begon de sport pas intensief te volgen na het (eerste) pensioen van zijn jeugdheld. Kwam in 2018 bij FORMULE 1 terecht, waar hij vooral schrijft tijdens de Grand Prix weekenden. Hij is geïnteresseerd in de laatste nieuwtjes en geruchten, achtergrondverhalen, het politieke spel in het miljoenencircus en de roemruchte geschiedenis van de Formule 1. Daarnaast heeft hij belangstelling voor de Formule E, geschiedenis en luchtvaart.