Marcus Ericsson was de langzamere van de twee Sauber-coureurs. Hij deed in de eerste training liefst 1,2 seconde langer over een rondje dan Nasr. Dat kan gelegen hebben aan het feit dat hij ’s morgens maar een stint kon afwerken, want in de tweede training was het gat nog maar zes tienden. “Het is goed nieuws dat we onze nieuwe achtervleugel hebben uitgeprobeerd in de eerste training”, zegt Ericsson. “We hebben veel data verzameld, waar we nu goed naar moeten kijken. In de middagsessie had ik het ook druk, met korte en lange runs op zowel de softs als de mediums.”
Sutton Images

Vincent Sondermeijer
8 juli 2016
Bij Sauber hadden ze het op vrijdag druk met het uitproberen van de drie bandencompounds, een motorupgrade én een nieuwe achtervleugel. Felipe Nasr was de snelste coureur van het Zwitserse team.
Nasr werd in de eerste training zeventiende, en veertiende in de tweede. De Braziliaan is tevreden over de openingsdag van het Grand Prix-weekend op Silverstone. “We konden heel het programma dat we gepland hadden afwerken. Het is mooi om te zien dat de motorupdate helpt, want op dit circuit win je tijd met een hoge topsnelheid.”
Verder draaide het vooral om de banden, vertelt Nasr. “We moesten de auto goed afstellen op de softs en de mediums. ’s Morgens was het wat kouder, waardoor de softs niet goed uit de verf kwamen. In de tweede training ging het een stuk beter, en voelde de auto ook fijner aan.”
Achtervleugel
Marcus Ericsson was de langzamere van de twee Sauber-coureurs. Hij deed in de eerste training liefst 1,2 seconde langer over een rondje dan Nasr. Dat kan gelegen hebben aan het feit dat hij ’s morgens maar een stint kon afwerken, want in de tweede training was het gat nog maar zes tienden. “Het is goed nieuws dat we onze nieuwe achtervleugel hebben uitgeprobeerd in de eerste training”, zegt Ericsson. “We hebben veel data verzameld, waar we nu goed naar moeten kijken. In de middagsessie had ik het ook druk, met korte en lange runs op zowel de softs als de mediums.”
Marcus Ericsson was de langzamere van de twee Sauber-coureurs. Hij deed in de eerste training liefst 1,2 seconde langer over een rondje dan Nasr. Dat kan gelegen hebben aan het feit dat hij ’s morgens maar een stint kon afwerken, want in de tweede training was het gat nog maar zes tienden. “Het is goed nieuws dat we onze nieuwe achtervleugel hebben uitgeprobeerd in de eerste training”, zegt Ericsson. “We hebben veel data verzameld, waar we nu goed naar moeten kijken. In de middagsessie had ik het ook druk, met korte en lange runs op zowel de softs als de mediums.”
Gerelateerd nieuws

Alfa Romeo neemt afscheid, maar we moeten nog even wachten op Audi
24 november 2023 09:00 - 2023-GP-Abu-Dhabi

Einde aan speculaties: Bottas en Zhou rijden ook in 2024 voor Alfa Romeo
14 september 2023 11:19 - 2023-GP-Singapore


De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."