Tien nieuwe teams hebben zich bij de FIA ingeschreven om in 2010 mee te mogen doen aan het wereldkampioenschap Formule 1. Gerenommeerde namen, maar ook teams waarbij je je vraagtekens mag zetten wat betreft hun geloofwaardigheid.Het houdt de gemoederen bezig. Tijdens het avondeten gisteren was het ook gespreksonderwerp. Want wat denkt een Formule 3-team als Litespeed nou in de Formule 1 te zoeken te hebben. Of wat te denken van zakenman Andrew Fitton die achter de naam March schuilgaat en totaal geen kennis van zaken heeft. Als ze al een jaarbudget van 45 miljoen euro kunnen ophoesten, dan ben je er nog lang niet. Misschien is het de droom, het verlangen er ook bij te horen. Yes, we can!

Reden voor ons gezelschap om ook te mijmeren over ons eigen Formule 1-renstal. De naam is het eerste struikelblok. Moet het team nou Bild GP, AD Grand Prix of Formule1.nl gaan heten? We besluiten dat op een later moment uit te vechten. Onze Duitse collega wil graag Nick Heidfeld in de auto, aangezien de Duitser volgens hem volgend jaar toch zonder stoeltje zit. De Nederlandse afvaardiging ziet een comeback van Jos Verstappen wel zitten, mits de Limburger afziet van een exorbitant salaris.

Paul Stoddart neemt de taak van teambaas op zich – dan komt er weer wat reuring in de paddock. Hij wordt er herenigd met Michel Perridon die gelijk een nieuwe lijn Trust-muizen op de markt brengt. Ook de andere Nederlandse sponsoren als ING, Philips, Randstand en Shell komen eindelijk over de brug – nadat we Van Dobben-kroketten als hoofdsponsor – hebben gestrikt. Michiel Mol wordt lid van de feestcommissie. De Toppers treden op tijdens de teampresentatie, terwijl de wagen een champagnedoop krijgt van Prinses Maxima. Journaal-lezer Philip Freriks wordt Hoofd Communicatie. Adrian Newey noemt het werken voor ons team een mooie uitdaging en overtreft zichzelf. We schrijven geschiedenis tot het moment dat de ober de rekening brengt. De creditcard wordt geweigerd en cash komen we een tientje tekort. We hebben niet eens genoeg geld om de rekening te betalen, laat staan het inschrijvingsgeld van 309.000 euro dat de FIA vraagt. Een illusie armer druipen we af. Benieuwd of het Litespeed net zo zal vergaan.