Hamilton zit met ‘veel vragen’ rondom nieuw contract: ‘Maar is nu geen prioriteit’
Motorsport Images
Daan de Geus
23 oktober 2020
Waar contractverlenging eerder door zowel Hamilton als Mercedes werd afgedaan als een kwestie van tijd waar ze simpelweg even voor moesten gaan zitten, daar weifelt Hamilton nu een beetje. “Ik weet niet of het een formaliteit is. Waarschijnlijk wel, maar het is nu in elk geval geen prioriteit”, verklaart hij. Wat dat wel is, is het veiligstellen van de wereldtitel, zijn zevende. “Daar focus ik me nu op.” Hamilton benadrukt wel dat zijn Formule 1-toekomst hoe dan ook bij Mercedes ligt. “Ik heb met niemand anders gesproken en ben dat ook niet van plan. Op een gegeven moment gaan Toto Wolff (Mercedes’ teambaas) en ik er echt wel voor zitten om ons pad uit te stippelen. We hebben samen veel bereikt. De afgelopen jaren zijn uitzonderlijk geweest, en”, beklemtoont hij, “we zijn nog niet klaar.” Lees ook: Hamilton en Wolff in de verdediging na wéér een dominante Mercedes-overwinning
Gerelateerd nieuws
George Russell blikt terug op angstaanjagende F1-crash: ‘Kwestie van leven of dood’
22 juni 2026 19:00 - Nieuws
George Russell blikt terug op honderd races met Mercedes: ‘Die inhaalmanoeuvre was cruciaal’
21 juni 2026 10:00 - Nieuws
Lewis Hamilton stoort zich aan Ferrari-livery: ‘Daar ben ik niet blij mee’
20 juni 2026 15:00 - Nieuws
Oud-Williams-coureur kraakt Russell: ‘Behoort qua talent niet tot de top’
19 juni 2026 11:30 - Nieuws
Een formaliteit?