Hamilton zit met ‘veel vragen’ rondom nieuw contract: ‘Maar is nu geen prioriteit’
Motorsport Images
Daan de Geus
23 oktober 2020
Waar contractverlenging eerder door zowel Hamilton als Mercedes werd afgedaan als een kwestie van tijd waar ze simpelweg even voor moesten gaan zitten, daar weifelt Hamilton nu een beetje. “Ik weet niet of het een formaliteit is. Waarschijnlijk wel, maar het is nu in elk geval geen prioriteit”, verklaart hij. Wat dat wel is, is het veiligstellen van de wereldtitel, zijn zevende. “Daar focus ik me nu op.” Hamilton benadrukt wel dat zijn Formule 1-toekomst hoe dan ook bij Mercedes ligt. “Ik heb met niemand anders gesproken en ben dat ook niet van plan. Op een gegeven moment gaan Toto Wolff (Mercedes’ teambaas) en ik er echt wel voor zitten om ons pad uit te stippelen. We hebben samen veel bereikt. De afgelopen jaren zijn uitzonderlijk geweest, en”, beklemtoont hij, “we zijn nog niet klaar.” Lees ook: Hamilton en Wolff in de verdediging na wéér een dominante Mercedes-overwinning
Gerelateerd nieuws
Mercedes wordt eerste F1-team ooit met recordomzet van ruim 1 miljard dollar
10 juni 2026 12:35 - Nieuws
Kimi Antonelli moet auto afstaan in Barcelona, Fred Vesti in actie namens Mercedes
09 juni 2026 17:00 - Nieuws
Zak Brown bespreekt toekomst McLaren: ‘Mercedes-partnerschap heeft prioriteit’
09 juni 2026 13:00 - Nieuws
Lewis Hamilton looft ‘fenomenale’ Kimi Antonelli: ‘Benieuwd wat de toekomst brengt’
09 juni 2026 11:00 - Nieuws
Een formaliteit?