Aan interesse geen gebrek. Volgens Liberty Media’s Chase Carey zijn er meer dan genoeg potentiële (nieuwe) racelocaties om de racekalender mee op te vullen of uit te breiden.

De Grand Prix van Duitsland verdwijnt misschien, maar Carey, ceo van de Amerikaanse Formule 1-exloitant, vertelt Autosport dat hij ‘een hele bladzijde kan vullen’ met geïnteresseerde partijen die bij Liberty Media hebben aangeklopt en willen spreken over het organiseren van een Grand Prix.

Dat gezegd hebbende zijn Carey en Liberty Media er waakzaam voor de racekalender – waar in 2018 waarschijnlijk 21 races op staan – zomaar uit te breiden. “Onze prioriteit is namelijk er voor te zorgen dat de 21 Grands Prix die we nu hebben zo sterk mogelijk zijn”, verduidelijkt hij.

“We hebben het er al eerder over gehad dat we er grotere evenementen van willen maken. Dat betekent onder meer dat we de fans meer willen bieden, waarbij de high-end fan natuurlijk ook belangrijk is. Dat is waar we in de eerste plaats naar kijken.”

Carey en de zijnen zijn verder wel bezig met een inventarisatie van mogelijke nieuwe races. “We weten dat er een mogelijkheid is races aan de kalender toe te voegen, maar we willen het daar ook eerst verder met de teams over hebben”, voegt hij daar aan toe.

Liberty Media zelf heeft volgens Carey geen ideaal aantal Grands Prix in gedachten. Hij heeft eerder aangegeven mogelijkheden voor uitbreiding van de kalender te zien in Azië en Noord- en Zuid-Amerika en doet dat nu weer, terwijl hij herhaalt Europa als het historische hart te zien.

Een race die ondertussen in het bijzonder op Carey’s aandacht kan rekenen, is die in Singapore. Het contract voor die race loopt na dit jaar af en de stadstaat bezint zich op de toekomst ervan. “We proberen actief een nieuwe deal te sluiten en verwachten dat Singapore op de kalender blijft.”