Een paar dagen voor de Grand Prix van Hongarije, vorige week, werden de regels rondom het radioverkeer nog ingewikkelder gemaakt, nadat Nico Rosberg in Engeland ‘maar’ een straf van tien seconden kreeg voor het ontvangen van informatie van zijn engineers over de boordradio. Vervolgens kreeg Jenson Button in Hongarije een drive-through penalty omdat hij informatie had verkregen over een remprobleem, iets wat opnieuw voor veel kritiek zorgde bij zowel de coureurs als de fans. Daar is nu een eind aan gekomen. De vernieuwde regels houden in dat coureurs vanaf dit weekend weer hulp mogen krijgen van hun engineers wanneer de auto te maken krijgt met een probleem. Track limits
In navolging van de regelverandering omtrent het radioverkeer, zal het overschrijden van de track limits vanaf dit weekend niet zo streng gestraft meer worden als hiervoor. Dat is opvallend te noemen, omdat de FIA in Hongarije nog een nieuw elektrisch systeem introduceerde waarbij de track limits automatisch geregistreerd werden. Hierbij kregen coureurs na drie waarschuwingen een straf aan hun broek, maar dat is dus weer teruggedraaid.