De Braziliaanse autoriteiten nemen maatregelen om de beruchte bocht Curva do Cafe in Interlagos veiliger te maken. Drie dodelijke ongevallen in slechts vier jaar tijd vormen de aanleiding.

Stockcar-coureur Gustavo Sondermann kwam in april om het leven nadat hij zijn auto crashte en via de muur weer op het circuit terechtkwam. Sondermann is het derde slachtoffer, na een motorrijder en Rafael Sperafico, die in 2007 overleed.

Het persbureau Agencia Estado meldt dat inmiddels het besluit is genomen om de tribunes deels te slopen om zo ruimte te creëren voor een uitloopzone. De Braziliaanse autosportbond CBA, de eigenaren van het circuit en het stadsbestuur van São Paulo zijn allemaal akkoord.

Een voorstel om de problemen op te lossen wordt nu eerst naar de FIA gestuurd en daarna vindt de modernisering plaats. Het is de bedoeling dat de werkzaamheden in augustus zijn afgerond. Dit is ruim op tijd voor een stockcar-race en de Braziliaanse Grand Prix, die pas eind november wordt verreden.

De Curva do Cafe, een lange linkse doordraaier waar op hoge snelheid doorheen wordt gestuurd, is ook in de Formule 1 berucht. Mark Webber en Fernando Alonso crashten er zwaar in 2003.