Ferrari heeft dit seizoen nog niet optimaal gepresteerd op de harde compound van Pirelli. Pat Fry denkt echter dat een oplossing nabij is. Hij verwacht betere tijden.

De problemen werden benadrukt tijdens de Spaanse Grand Prix. Fernando Alonso ging vroeg in de race aan de leiding op een setje zacht om in het vervolg van de race – op harde banden – op een ronde achterstand te worden gezet.

“Het is best lastig om de harde banden goed te laten functioneren. Enkele kleinere teams lukt het zelfs helemaal niet. Hoe harder het rubber, des te groter het verschil in onderlinge prestaties”, legt Fry uit op de website van Ferrari.

“We hebben zelf ook problemen gehad met de hardere compound, maar we denken de oorzaak nu te weten. Omdat we een sterk vermoeden hebben waar het aan ligt, kunnen we aan een oplossing gaan werken. Hopelijk slagen we daar snel in.”

De technisch directeur van Ferrari weet dat zijn team meer heeft te winnen dan optimaal presteren op een setje harde banden. In de jacht op McLaren en Red Bull neemt de Scuderia daarom nieuwe onderdelen mee naar Canada. Daar wordt op de twee zachte compounds van Pirelli gereden.

“We hebben een constante aanvoer van updates voor onze auto’s, maar in Montréal hebben we een paar extraatjes. De diffusor wordt verbeterd en ook hopen we voordeel te hebben van onze verbeterde achtervleugel. Als alles gaat goed, zetten we een redelijke stap vooruit.”