Ferrari test deze week met de gereviseerde Halo op één van haar bolides voor de eerste vrije training van de Grand Prix van Oostenrijk.

De vernieuwde Halo, de zogenaamde ‘Halo 2′, bestaat in plaats van staal uit titanium en is kleiner dan zijn voorganger. Het zo ontworpen dat de coureur bij een frontale botsing niet met zijn helm tegen de Halo aanbotst.

Hoewel de vernieuwde Halo op één van de Ferrari’s gezet wordt donderdagmiddag, is het nog onduidelijk of er ook daadwerkelijk op het circuit mee gereden zal worden. Wel zullen er stilstaande tests in de pits worden uitgevoerd door FIA-officials.

De beslissing over de invoering van de Halo in 2017 nadert, want de FIA zal hun keuze uiterlijk 15 juli kenbaar moeten maken. De discussie is gestart naar aanleiding van een aantal dodelijke raceongevallen van de afgelopen jaren, waarbij coureurs om het leven kwamen (Jules Bianchi, Justin Wilson etc.) ondanks dat de veiligheid de afgelopen decennia flink verbeterd is.