Net als in China was een ERS-probleem de oorzaak van alle ellende voor Hamilton. Een geluk bij een ongeluk was nog dat het euvel hem toen al in Q1 trof en nu pas aan het einde van Q2, toen de Brit zijn plek in de top tien al had veilig gesteld. Een tiende startplaats lijkt dus gegarandeerd, of een akkefietje uit Q1 waarin Hamilton niet geheel op de juiste manier terug de baan op reed moet nog gevolgen krijgen. Max Verstappen verbaasde zichzelf door Q3 te halen. Hij had vooraf nog verklaard dat dat heel lastig zou worden, maar dat bleek in Q2 wel mee te vallen. Met de achtste plek ging de Nederlander door. In het laatste deel leek Verstappen nog even op weg naar opnieuw P8, maar Sergio Pérez weerhield hem daarvan. McLaren tegenvallend
Vooraf leek McLaren nog een geduchte concurrent voor Verstappen, maar daar bleek tijdens de kwalificatie weinig van. In het tweede kwalificatiegedeelte eindige Jenson Button als twaalfde en Fernando Alonso als veertiende. De legendarische Britse renstal wacht dus nog altijd op de eerste Q3-plek sinds 2014. Net als in Bahrein en China was Q1 het eindstation voor beide Renault-coureurs. Kevin Magnussen en Jolyon Palmer kregen niet meer uit hun gele bolides geperst dan respectievelijk de zeventiende en de achttiende plaats. Ook de Saubers en de Manors waren er al na de eerste achttien minuten niet meer bij. Felipe Nasr kwalificeerde zich als achttiende, voor Pascal Wehrlein en Rio Haryanto. Marcus Ericsson kopieerde het kwalificatieresultaat van teamgenoot Nasr uit Bahrein, en start de wedstrijd morgen als allerlaatste.